Auto Serwis

Blog motoryzacyjny

Przygotuj samochód do sprzedaży

Strona w Internecie, to dziś jedno z ważniejszych narzędzi, które pozwala na dotarcie do potencjalnego klienta. Dawniej, korzystano między innymi z lokalnej prasy, gazet tematycznych, lokalnych sieci kablowych, jak również i radia. W ten sposób wiele osób zamieszczało swoje oferty dotyczące kupna i sprzedaży, co szczególnie przypadku radia i telewizji, cieszyło się dużą popularnością. W telewizji pojawiały się plansze z ofertami (firm i osób prywatnych), zaś do radia dzwoniono i przedstawiano ofertę świadczenia usług, kupna lub też sprzedaży. Tak było w wielu miastach, jeszcze kilka lat temu. Dziś, tego rodzaju oferty i programy zniknęły, co dotyczy szczególnie radia. Doskonałą alternatywą dla nich stały się portale internetowe, jak i nowe strony firm, które oferują swoje usługi, zwłaszcza w zakresie kupna, tak jak skupauta.net. Oferta, pomimo, że znajduje się w Internecie, jest skierowana do każdego klienta. Nie ma tu względu, wiek sprzedającego, co pozwala na dotarcie zarówno do młodego, jak i do już doświadczonego kierowcy. To z kolei, sprawia, że oferta, obejmuje różnorodne roczniki samochodów. Czynnikiem decydującym jest najczęściej model samochodu, rocznik, jak i stan pojazdu. Im będzie one lepszy, tym lepiej dla nas. Do ewentualnej sprzedaży samochodu, dobrze jest go, więc odpowiednio przygotować. Stan pojazdu, ma duże znaczenie dla ewentualnej ceny. Warto, więc niekiedy:

- odkurzyć wnętrze,

- odświeżyć tapicerkę,

- dokonać wymiany, poszczególnych uszkodzonych elementów,

- sprawdzić i uzupełnić płyny eksploatacyjne,

- umyć samochód,

- wykonać zdjęcia (można dziś znaleźć profesjonalne firmy, które odpowiednio przygotują nasz samochód i to za naprawdę niewielką cenę).

Dla jednych są to oczywiste działania, dla innych nie zawsze. Faktem jest jednak to, że konsekwentnie przekładają się one na cenę samochodu. Wiele firm, wykonuje te same prace, w sytuacji, kiedy są one konieczne, jednak wpływa to na oferowaną ceną, która jest odpowiednio obniżana z racji konieczności ponoszenia przyszłych kosztów przygotowujących samochód do potrzeb i oczekiwań klienta.